"Ya Allah, Engkaulah yang mengembalikan segala kesesatan (hilang). Engkaulah juga yang menunjukkan jalan kesesatan dan mengembalikan yang sesat itu kepada petunjuk. Ya Allah, kembalikan kepada saya barangan yang hilang dengan kudrat Mu dan kesultanan­Mu. Maka sesungguhnya, barangku yang hilang itu adalah sebenarnya daripada pernberian-Mu dan kelebi­han-Mu ke atasku."

Sunday, May 1, 2011

selamat tinggal sahabat.

Assalammualaikum..

tanggal 30/4/2011..perginya seorang sahabat yang baik,periang dan sentiasa  happykan orang sekelilingnya..MOHAMAD ASYRAF BIN AZMI..meninggal dunia kerana kemalangan dekat highway dalam perjalanan nk pergi k.kangsar...kawan sorang lagi dalam koma tp dah dapat news kta dy dah sedar.. Allahamdulillah..patah paha dan tangan..diorang pergi naik moto..terkejut bila dapat tau hal nih..ciknuwairah dapat tau masa nk blik umah pagi kelmarin..guard tnya nk tgk bdak yg meninggal tu ka?(heran seketika)..lepas tu guard tnjuk buku dy..
ya Allah..caap!!biar benar..sungguh aku xpercaya..baper kali ciknuwairah tnya guard..harap diorang just melawak ja..tp diorang ckap mmg btul caap dah xdak..terus ciknuwairah fikirkan roomate..macam mana dengan roomate aku..Ya Allah..dah la aku xde kredit nih nk call dia..
ciknuwairah masuk dalam kereta dalam keadaan terketar-ketar..terus gtau kt abah..”abah..ada kawan sem 2 adik meninggal..kawan ida”..=(..dalam hati ciknuwairah doa cepat la smpai padang serai..nk jumpa ida..nk jumpa ida..ida mcm mana?betoi ka nih??rsa mcm mimpi..rasa lmbat sgt nk sampai  umah..lpas tu dpat incoming call dari ida..”qidah...caap dah xdak..=’(..”alahai..ida..sabaq ida...mmg xtahan dah bila dengar suara roomate..dgn ciknuwairah skli teqiak time tu..abah duk tepi diam ja..

sampai  je umah trus ciknuwairah p topup n call ida..letak beg baju sumer..amik air sembahyang,nk p umah ida..nk p teman dy..ciknuwairah dengar je citer ida..dengar ida ckap pasal caap..ciknuwairah xtau mcm mana nk pjuk dy..sedih tgk kwan mcm nih..mata ida dah bengkak dah..sampai je umah caap..(pergi dgn mak,kakak2 n abg ida skli)..dalam perjalanan terserempak dengan  member2 lain..ima,shitah n nisa..diorang dri sg ara penang..kami pergi  tgk jenazah..muka caap bersih..xde luka pun..bersih ja..caap senyum tp mata dy mcm basah..mata dy sembam skit..badan dy pun ok ja...kaki je ada injury..trus ciknuwairah xley tahan..xpercaya yg terbaring tak  bergerak tu caap..caap macam tidur..rasa  cm mimpi..bru ja nmpak dy khamis bru nih..bru ja sembang dgn dy..mengejut benda ni.minggu lpas caap ada ckap kt ida,klu xley tgk dkat2 biarlah tgk dari jauh..klu rindu tgk gambar..mak member kwn caap pun ada kta sblum bertolak pergi,muka caap pucat..
lpas tu ciknuwairah temankan roomate baca yasin kt tepi jenazah..kitaorang sama2 baca untuk dia..kecian ida..baca dalam keadaan teresak2..ida jgn mcm ni ida..kecian kt caap..jgn menangis dpan dy..tlg la..kitaorang tunggu smpai sumer settle...Allahamdulillah..jenazah caap selamat dikebumikan..
kwan yang sorang lagi tu dah sedar dari koma tp dy still xtawu yg bezfren dy dah meninggal..
mcm mana la caex nnt..diorang sentiasa bersama..dari skolah..smpai ke jmti..roomate plak tu..
semoga hg cpat sembuh caex..hg kuatkan semangat k..

sekarang ciknuwairah tengah buntu pasal roomate..harap2 dy ok..ciknuwairah tau dy syg sgt kt arwah..syg yg teramat..mcm2 diorang plan..byk jgak caap nk buat untuk ida..tp...manusia hanya merancang,Allah yg menentukan..Allah yg mengetahui segalanya..blog ida penuh dengan gambar and  cerita pasal caap..sedih tgk dy..dengan dy post kt fb mcm tu..dkat wall caap,status kt wall dy sendiri..hurmm..ida ada simpan rakaman suara arwah..dgarla suara tu ye ida klu rindu kt dy..semoga rindu hg terubat..walaupun dy dah jauh..xpala la ida..asalkan hg dpat lepaskan sedih hg..serius aku xsanggup tgk hg mcm nih..xsanggup nk bca comment2 kt wall dy n caap..sebak je rasa..ada hikmahnya ciknuwairah xjadi nk p ipoh..hrmmm..
sedih bca msg yg ida antar kt ciknuwairah..”qidah..rindu dy..rindu dy sgt”..apa bley ciknuwairah kta just sabar je la..risau aku bla pkir member sorang nih..
tp klu ciknuwairah mmg xley than dah..mau longlai tqok la..ida tu lebih kuat semangat dari ciknuwairah..ida boleh..ida boleh..kan?=)..





antara post dy kt fb..T_T..ida..jgn mcm nih..






bersabarlah wahai roomateku..IDA ADILA



kuatkan semangat..
teguhkan iman..
aq ada untuk hg..
aq akan sentiasa teman hg..
ramai lagi yg akan sokong hg..
redhakan permegiaan caap..
biar dy tenang disana k..
aq tau hg kuatkan?
kuat dari aku..
aku tau..
aku nk tgk hg gelak..
ida adila yg aku knal dri skolah rendah sorang yg periang..kuat semangat..kan?=)..
jgn mcm ni k..
aq xsanggup tgk hg mcm nih..
aku xkuat bila tgk hg teqiak..tengok hg sedih..
tp aku kna kuat untuk sokong hg..
aku rasa gagal jd kwan hg klu tgk hg mcm nih..
apa yg aq bley wat ida..
senyum la ida..
jgn seksa diri tau..caap mesti xmau hg mcm nih...
blajar  rjin2 ida..tunaikan impian mak ayah hg..impian hg..
dan yg pling penting impian caap..walaupun dy xsempat tp 
hg bley tlg dy tunaikan impian dy..kan??
xpa..aq tlg hg...
aq tau benda nih amik masa..
take your time ida..aku sentiasa sokong hg..
insyaAllah...
banyak2  bersabar ida...
ida..chaiyok2..=D



~~Ya Allah..bantulah hamba-Mu ini..kami mengharapkan –Mu ya Allah..~~

tolong la kwn2..tlg aku untuk kuatkan ida..

dalam kenangan


12/3/1992-30/4/2011



‘tenanglah kau disana wahai sahabat’
‘kami di dunia yang sementara ini akan sentiasa kenangkan kau’
‘akan sentiasa rindukan kau dan sygkan kau’
‘aku janji dgn hg caap,aku akan jga ida..aku akan tlg dia’
‘hg jgn risau k’
‘semoga roh-mu dicucuri rahmat’
'salam terakhir'
‘Al-Fatihah’






antara kenangan video waktu arwah caap masa sekolah dlu..
lawak..=p..


|
|
|



ada video ida buat masa sem lpas..khas untuk arwah caap..
ciknuwairah simpan gak video nih..
tp ciknuwairah xley nk post g..kna tnya tuan dy dlu cena..
lagi satu tak sanggup nk tgk..Y_Y..


'yang pergi biarkan ia pergi..kita yg akan menyusul tingkatkanlah amalan'
'dari pada-NYA kita datang..kepada-NYA kita kembali'

pesan pada diri TABAHKAN HATI KUATKAN SEMANGAT,
pesan pada hati KUKUHKAN IMAN BANYAKKAN ZIKRULLAH,
pesan pada naluri JANGAN MENGELUH & JANGAN KECEWA,
sesungguhnya ALLAH SENTIASA BERSAMA..


p/s:semoga menjadi iktibar kepada kita semua..

3 comments:

Cik Nur Izzati said...

\sedihnya..kisah ida hampir sama macam kisah cik nur..dah setahun lebih arwah tinggalkan cik nur,setelah stahun prhubungan..cik nur amat memahami perasaan luka yang teramat sangat,sebab cik nur pernah mengalami..ida,sabar yee..insyaAllah jika dia telah di tetapkan sebagai jodohmu,insyaAllah,bersua kamu dan dia di sana nanti..apa yang penting,selalulah kirimkan doa buat dia di sana,semoga dia bahagia di sana walaupun tanpa kita di sisinya..kenang dia dalam doamu..

Cik Nur Izzati said...

sedihnya..kisah ida hampir sama macam kisah cik nur..dah setahun lebih arwah tinggalkan cik nur,setelah setahun perhubungan..cik nur amat memahami perasaan luka yang teramat sangat,sebab cik nur pernah mengalami..ida,sabar yee..insyaAllah jika dia telah di tetapkan sebagai jodohmu,insyaAllah,bersua kamu dan dia di sana nanti..apa yang penting,selalulah kirimkan doa buat dia di sana,semoga dia bahagia di sana walaupun tanpa kita di sisinya..kenang dia dalam doamu..

CikNuwairah said...

ida sekarang dah happy..makin bahagia..^_^...
i'm happy for my besty..
harap izzati pun happy always k..:)