"Ya Allah, Engkaulah yang mengembalikan segala kesesatan (hilang). Engkaulah juga yang menunjukkan jalan kesesatan dan mengembalikan yang sesat itu kepada petunjuk. Ya Allah, kembalikan kepada saya barangan yang hilang dengan kudrat Mu dan kesultanan­Mu. Maka sesungguhnya, barangku yang hilang itu adalah sebenarnya daripada pernberian-Mu dan kelebi­han-Mu ke atasku."

Tuesday, August 9, 2011

~DALAM MIHRAB CINTA~

ASSALAMMUALAIKUM..=)..

ciknuwairah telah meng ‘ignored’ kan blog ni selama dua hari..huhhu..slalunya klu x update pun mesti  log in jgak..hohho..sory dear..tuan punya kawasan khusyuk melayan novel DALAM MIHRAB CINTA dan korean drama WITCH YOO HEE..

Siapa dah baca novel  dalam mihrab cinta??huhuhu..best citer dia..novel nih di’rekemen’ oleh ketua kelas ciknuwairah*peminat novel tuh..novel from indonesia yang telah di’ translate’kan ke bahasa malaysia..hohoh..citer cinta ala2 dalam AYAT2 CINTA la jgak.
meh nak story sikit jalan cerita dia..dengaq nih adik2..=D..


Kisah mengenai seorang lelaki yang bernama Syamsul Hadi yang inginkan sesuatu lain dari latar belakang keluarganya..ayah syamsul nih pengusaha syarikat batik yg ‘famos’ la..
and then dia memilih untuk menceburi bidang agama dan masuk ke pesantren..amende la plak pesantren nih..ala..lebih kurang macam sekolah agama/pondok la kalau kt malaysia nih..agaknya la..0.o..
lepas tu dia jumpa dengan seorang ‘awek’ yang  cantik dan alim yang merupakan adik kepada pengurus pesantren yang dia belajar tu,Zidna Ilma..huhuhu..unfortunately..syamsul hadi telah dibuang dari pesantren secara tidak hormat kerana dituduh mencuri angkara seseorang yang dengki dekat dia..mangsa korban fitnah la nih..kesian2..CikNuwairah rasa nk menangis time nih..kesian dia..dah la lpas tu family pun xpercaya..lagi la sedih..dan syamsul membawa hati keluar dari daerah tempat tinggal dia..dan berazam nak buktikan kat sumer org yang dia bukan pencuri dan jgak akan menjadi seorang yang berjaya..kat tempat baru pun macam2 dugaan dia dapat,sampaikan syamsul hadi betul-betul menjadi pencuri..dan kat tempat baru nih jgak dia ada berjumpa dengan lagi sorang awek nama silvie..dan apa jadi seterusnya??so..pergilah cuba baca novel nih..best..bukan semua novel menekankan tentang cinta sesama insan ja..nilai keagamaan dalam novel nih pun ada..kalau malas baca try tgk movie dia..ok??xnak citer panjang2..hee...^^..


ciknuwairah suka ayat dlm novel nih:-
~ya Allah,aku tidak mghrapkan apa2 kecuali redhaMu ya Allah,sucikanlah diriku lahir & batin & temukanlah diriku dgn hambaMu yg soleh untuk menjdi pendmping & imamku meraih redhamu..Amin~




~MATLUTHFI cakap korang cooL..thank you for reading~ J

4 comments:

Shahirah Amnah said...

Dude Herlino....!!!!!! I leb U .. !! hehee..lalala... thanks follow my blog.. ;)

CikNuwairah said...

hehehe..hero DALAM MIHRAB CINTA..wlcome..:D

Kina said...

matluthfi kina punya,..hahaha

CikNuwairah said...

@kina:hahaha..ehh..ciknuwairah dah declare dgn matluthfi..hehehe..